استودیو آسمان

قیمت لباسشویی اسنوا, قیمت یخچال اسنوا, قیمت ساید بای ساید اسنوا, ترجمه تخصصی, ترجمه مقاله, سود پرک, مانتو اداری, مانتو شلوار اداری, مانتو فرم اداری, لباس فرم اداری خانمها

آخرین مطالب

نورپردازی برای عکاسی از کودک

دوشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۴۶ ب.ظ

در زمان عکاسی از کودک، فاکتورهای مهمی وجود دارند که هر کدام می‌توانند بر روی نتیجه کار و زیبایی عکس‌ها تاثیر بگذارند. یکی از این فاکتور‌ها، نورپردازی برای عکاسی از کودک است.

در ادامه، به توضیح مختصری درباره نورپردازی برای عکاسی از کودک می‌پردازیم. با ما همراه باشید...
 

بهترین نورپردازی چیست؟

اگر کمی سرچ کرده باشید و نمونه عکس‌های آتلیه کودکان را دیده باشید، حتما تا به حال متوجه شده‌اید که برخی از تصاویر، جلوه‌ای بسیار طبیعی و زیبا دارند و برخی دیگر، حالتی مصنوعی به خود گرفته‌اند. ‌بخش اعظمی از این مسئله، به دلیل نورپردازی است.
 

یکی از روش‌هایی که در آتلیه استودیو آسمان برای عکاسی نوزاد برای طبیعی‌سازی بکار می‌رود، استفاده حداکثری از نور طبیعی محیط است. نور طبیعی که در یک آب و هوای صاف و بی‌ابر ساطع می‌شود، صورت انسان را طبیعی‌تر نشان می‌دهد و سایه‌های طبیعی و زیبایی ایجاد می‌کند. عکاسان برای شبیه‌سازی چنین نوری در محیط‌های بسته، از لامپ‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

برای مشاهده خدمات عکاسی نوزاد می‌توانید به صفحه زیر مراجعه نمائید:

https://studio-sky.com/خدمات-استودیو-آسمان/خدمات-عکاسی-نوزاد/

اهداف نورپردازی

عکاسی بارداری و عکاسی از کودکان، برای ثبت خاطرات شیرین دوران بارداری مادر و سال‌های اولیه کودک انجام می‌شود. در صورتی که نورپردازی به درستی انجام شود، می‌توان تصاویر خارق العاده زیادی را ثبت کرد.


یک نورپردازی درست و اصولی، با هدف‌های زیر انجام می‌شود:

  • ایجاد عمق و ابعاد طبیعی با استفاده از سایه و هایلایت‌ها؛
  • قرار دادن لامپ‌ها در مکان مناسب؛
  • پرداختن به جزئیات نور برای ثبت عکس‌های واضح با لبه‌های تیز.

نورپردازی طبیعی

برای نورپردازی طبیعی، تنها کافی است از نور طبیعی روز، تنظیم دوربین و چندین رفلکتور استفاده کنید. نور طبیعی در عکاسی، مخصوصا عکاسی نوزاد، پرطرفدار‌ترین نور است. می‌توانید عکاسی از کودک را مستقیما در زیر نور خورشید انجام دهید و یا از قسمت‌های سایه محیط، برای اینکار استفاده کند.
 

استفاده از رفلکتور، باعث درخشش چهره کودک می‌شود؛ بنابراین بهتر است چندین رفلکتور در چند قسمت قرار دهید.
 

نورپردازی ترکیبی

گاهی اوقات، حتی زمانی که عکاسی در طبیعت و فضای باز انجام می‌شود، نور طبیعی کافی نیست و برای وضوح بیشتر تصویر، باید از تجهیزات دیگر مانند نور فلاش، بیوتی دیش و... استفاده شود. نورپردازی ترکیبی، معمولا در روزهای ابری یا در زمان غروب آفتاب کاربرد بیشتری دارد. در این زمان‌ها، نمی‌توان یک سایه طبیعی داشت و برای حلق چنین سایه‌هایی، باید از نورپردازی ترکیبی استفاده شود.
 

همچنین، در محیط‌هایی مانند آتلیه یا اتاق منزل نیز برای ساخت و شبیه‌سازی نور طبیعی، ممکن است از چندین منبع نور استفاده شود.
 

انواع تکنیک‌های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد

در نورپردازی برای عکاسی از کودک، می‌توان از تکنیک‌های مختلفی استفاده نمود. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:
 

  • تکنیک رامبرانت: در این تکنیک، بین لامپ – سوژه – رفلکتور، یک زاویه 90 درجه وجود دارد.
  • تکنیک بک لایت: در این تکنیک، منبع نور در پشت سوژه قرار می‌گیرد.
  • تکنیک سافت لایت: برای ایجاد یک نور ملایم و نرم، از چتر و تابش زاویه دار نور استفاده می‎شود.
  • تکنیک Broad: از این تکنیک برای تمرکز و روشن‌سازی‌ بخش زیادی از سوژه استفاده می‌شود.
  • تکنیک Short Light: از این تکنیک، برا روشن‌سازی‌ بخش کوچکی از سوژه (مثلا صورت) استفاده می‌شود.

عکاسی از نوزاد در منزل

بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند که تصاویر نوزادشان، در منزل ثبت شود. اگر منزل شما حیاط زیبایی دارد، می‌توانید برخی از تصاویر را در آب و هوای خوب و آفتابی، ثبت کنید. همچنین، می‌توانید عکس‌ها را در فضای داخلی منزل و در اتاق کودک بگیرید.
 

در چنین مواقعی، عکاسان تمام تجهیزات لازم عکسبرداری را به منزل منتقل می‌کنند تا بهترین عکس‌های ممکن را به تصویر بکشند.
 

برای ثبت یک تصویر عالی، تنها نورپردازی مهم نیست؛ بلکه عکاس باید دوربین خود را به صورت مناسب تنظیم نماید. تنظیم دوربین، به مهارت و شناخت عکاس از دوربین مربوط می‌شود. برخی از مهم‌ترین تنظیمات دوربین برای عکاسی از نوزاد عبارتند از:
 

  • سرعت شاتر: برای نوزادان و کودکان پر تحرک، بهتر است سرعت شاتر روی اعداد بالا تنظیم شود.
  • دیافراگم: این مورد، وارد شدن نور به دوربین و عمق میدان را نشان می‌دهد.
  • ایزو: بالا بودن ایزو، باعث می‌شود تصاویر گرفته شده، روشن‌تر شود. مقدار ایزو کمتر، حساسیت به نور دوربین را کم می‌کند و تصاویر تاریک‌تر می‌شوند.

ادیت و ویرایش عکس

گاهی اوقات، تصاویر کاملا بی‌نقص نیستند. تصور کنید تصویر فوق العاده زیبایی دارید اما یک اشکال کوچک یا حشره مزاحم در تصویر وجود دارد. برای رفع چنین مواردی، از ادیت و ویرایش تصویر استفاده می‌کنند.

البته، استفاده از لایت روم، می‌تواند تا حدود زیادی به رفع نواقص پوستی کمک کند. در موارد دیگر، می‌توانید از نرم‌افزار‌های مخصوص ادیت عکس مانند فتوشاپ استفاده نمایید.
 

استفاده از نور و سایه برای افزایش جذابیت بصری عکس

جهت قرار گیری نور، شدت نور، فاصله نور از سوژه و تمام مواردی که به منبع نور ربط دارند، بر روی ایجاد سایه‌ها و بیشتر کردن زیبایی بصری تصاویر، تاثیر دارند. هر چه سایه‌های ایجاد شده طبیعی‌تر باشد، عکس‌ها جلوه زیباتری به خود می‌گیرند.
 

برای ثبت تصاویر زیبا، بهتر است حالت‌ها و سناریوهای مختلفی را امتحان کنید تا با توجه به محیط تصویربرداری، بهترین حالت‌ها را پیدا کنید.
 

نورپردازی کامل صورت نوزاد

در تصاویری که از نوزاد گرفته می‌شود، معمولا بیشتر از همه، بر روی صورت او تمرکز می‌شود. یکی از راه‌های افزایش تمرکز در تصویر، معطوف کردن نور به نقطه مورد نظر است. در چنین مواردی، منبع نور عمدتا به سمت چهره نوزاد قرار دارد و عکاس با تنظیم رفلاکتور‌ها، نور را در همان قسمت نگه می‌دارد.
 

پوز مناسب برای نوزاد

پوز یا حالت قرار گرفتن بدن نوزاد نیز تاثیر زیادی بر روی کیفیت عکس دارد. یکی از رایج‌ترین پوزها در عکاسی از نوزاد، قرار دادن او در حالت خمیده یا C شکل است. نوزادان به دلیل قرارگیری در شکم مادر به صورت خمیده، احساس راحتی بیشتری در این حالت دارند و آرام‌تر هستند.
 

همچنین، اگر می‌خواهید تصاویر فانتزی از نوزاد خود داشته باشید، می‌توانید او را با حالت‌های مختلف (اما نه به صورتی که نوزاد اذیت شود) قرار دهید.
 

ساخت لایه‌های بصری با کمک نور و پوز

اگر در عکس‌های نوزاد، قرار است که لوازم و اکسسوری‌های مختلفی وجود داشته باشد، می‌توانید با مشخص کردن این اشیا و تنظیم نور، بر روی آن‌ها تمرکز کرده تا بهتر دیده شوند. هر چه جسمی از منبع نور فاصله داشته باشد، محو‌تر می‌شود و هر چه بیشتر به آن نور بتابانید، وضوح بیشتری به خود می‌گیرد.
 

استفاده از منابع نور و رفلکتور‌های مختلف، به شما کمک می‌کند تا لایه‌های بصری بیشتری در تصاویرتان ایجاد کنید.
 

سؤالات متداول

آیا می‌توانم از نوزادم در جایی خارج از آتلیه تصویربرداری کنم؟
 

پاسخ: بله. می‌توانید با همکاران ما در استودیو آسمان تماس حاصل فرمایید و برای هماهنگی با عکاس و تصویربرداری در طبیعت یا منزل، قرار خود را تنظیم نمایید.
 

آیا نور لامپ‌های عکاسی، می‌تواند به بینایی یا سلامت نوزاد آسیب وارد کند؟
 

پاسخ: ما در استودیو آسمان، اولویت خود را سلامتی و امنیت فرزندان دلبند شما قرار داده‌ایم و برای این منظور، از تجهیزات و نورپردازی‌های مخصوص عکسبرداری از نوزادان و کودکان که هیچگونه آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کنند، استفاده می‌کنیم.

 

هزینه عکسبرداری از نوزاد چقدر است؟
 

پاسخ: به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. محل تصویربرداری، تعداد عکس‌ها، نوع چاپ، استفاده از ابزارهای مختلف و... همگی بر روی هزینه نهایی تاثیر می‌گذارند. برای اطلاع از آخرین تعرفه‌ها و خدمات، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. 
 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۱/۰۸
  • ۱۲۸ نمایش
  • entekhabcenter entekhabcenter

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی